Två veckor

Publicerad 2009-07-27 12:08:52 i Allmänt,

Två veckor har passerat, dvs säga halva semestern är förbrukad. För att fortsätta på det destruktiva spåret så har vädret varit rena tandläkarvädret. Regn och åska har präglat denna sommar, återigen. Trots den usla väderleken har jag aldrig badat så mycket som jag gjort i år. Märkligt. I unga år kunde jag vara i plurret flera timmar, men mitt underhudsfett, som för övrigt är helt obefintligt, stoppar mig ganska snabbt. Trist, de senaste tre åren har varit samma väder på industrisemestern. Nu har jag lärt mig, de första två veckorna nästa sommar är det bara att packa väskan och dra. New York. Big Apple. Mäktigt.

På torsdag ger jag mig ut på turné. Ska hälsa på mina bröder. Vi ska besöka Grönan i Stockholm, köpa varsitt bordtennisrack, dricka bärs och umgås. Jag slog av ett av min brors rack när han var på besök i helgen. Ingen ilska bakom denna gången. För många herrans år sedan vill jag nog påstå utan att skryta, jag var ett hett löfte i pingis. Vid 17 års ålder blev jag erbjuden att flytta till Gdansk i Polen för att bli proffs. Idag kan man bara spekulera i vad jag hade varit idag. Hade kanske varit rikare samt lägga till ett språk i ett ganska naket CV. Hursomhelst, datorn ska med på turnén och jag ska nog anteckna lite i bloggen som lyst med sin frånvaro, alldeles för lång tid.

Kommentarer

Postat av: Maria, Aniansson

Publicerad 2009-12-11 16:23:20

Jag kommer ihåg att du var jäkligt duktig på det när vi gick på ljungnässkolan.. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela