Stockholm

Publicerad 2009-06-15 16:13:42 i Allmänt,

Föregående helg var en hektisk sådan, Stockholm. Var där i egenskap av företagare och det var fantastiskt roligt. Inspiration och motivation. Det hela ägde rum på Johanneshov, jag bodde på Quality Hotell Globe, drygt hundra meter från Hovet. Utsikten på den nionde våningen var emellertid själva Globen, dock en mäktig sådan, speciellt i mörker. Hotellet höll mycket hög standard, kaklat badrum, stort badkar, dubbelsäng och för at inte prata om frukosten, som för övrigt avnjöts tillsammans med en tom Globen, snacka om kalsongavstånd. Mäktigt.
Regn, tre dagar regn, spöregn, blött överallt hela tiden och för första gången i mitt liv packade jag en väska som varade i tre dagar och inte två veckor.

Adde med fru höll till på något sunkigt hotell, någonstans i utkanten av stan. I deras beskrivelse av rummet där de bodde dras till anknytning av Paldiski Palace i Estland från Torsk på Talinn. De spenderade en tid hos mig mellan seminariets alla pauser och det var av både njutnings- och praktiska skäl.
Hursomhelst, bussresan hem var inte barmhärtig, åtminstone inte för de två skinkhalvor du föddes med. Fy. Oförskämd busschaufför (helt enligt planerna) såklart.

Väl hemma möttes jag av en "galopperande" katt som uppenbarligen saknat mig, givetvis ömsesidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela