Frenesi

Publicerad 2009-06-08 16:50:27 i Allmänt,

Söndagen var en dag i kreativitetens tecken. Städning, tja det var prio ett denna soliga, dock blåsiga söndag. Toaletterna städades på värsta Statoil-manér och det är receptet på en ren toalettskål det mina vänner. Dammsugaren fylldes till bredden av allt baguette-färgat hår från Lexus, torkade golven, dammade och tvättade återigen. Ett telefonsamtal bort ledde till en buffé på Nynässerverigen (vilken potatisgratäng, du milde).
Sedan väntade en inlinesrunda, dessvärre inte så lång sådan, men snabb. Rätt musik leder till rätt harmoni i kroppen och det är svårt att hålla tillbaka farten och man fullkomligt flyger fram. Frihet.
Lovade att ringa Jerka, verkställde mitt löfte. Slutade med en sväng till Blomstermåla för en kopp kaffe och ett allvarligt snack om New York. Planerade lite på skoj, det är långt ifrån billigt, men andra sidan, vilken fantastisk upplevelse, på andra sidan jorden för övrigt.
Sista processen jag genomförde innan jag slog av mitt höga blodtryck, var att sy i en knapp på mina svarta skjorts som jag tappat. Och efter den aktiviteten som slutade med lycklig utgång, förklarar jag mig härmed som vuxen, på riktigt.

Måndag, vardagen är tillbaka i stor stil. Efter skiftets slut åkte jag hem i ett spöregn utan dess like. Det var sån här skur, som smäller frenetiskt mot rutan. Man sitter och koncentrerar sig till maxnivå, spänner nacke och axlar för att överhuvudtaget kunna se ut. Obehagligt. Regnet vägrar ge upp, och jag sitter här med ett välförtjänt samvete av gårdagen. Film väntar, en glad sådan, den speglar mitt humör. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela