Inspiration

Publicerad 2010-02-26 10:40:45 i Allmänt,

Befinner mig i skrivande stund på universitetet i Kalmar. Rebecca har lektion och jag försöker fördriva tiden. Den kalmaritiska dialekten finns närvarande hela tiden och jag ler inombords av hur roligt de pratar här. "Jag vill hau en kaffe och fira chokla´ bolla". Förhoppningsvis är jag snart en av alla dom som sitter bredvid mig. En almanacka i handen, kaffe i den andra, och ständigt på språng för nästa utmaning/uppgift på ny lektion. Önskan till studentlivet lockar avsevärt, speciellt nu och här.
Den 1 april flyr Jerry landet och blir norrman. Beundrar hans äventyrslusta och man inspireras själv att gå vidare. Växjö, Stockholm eller Umeå, vart blir det? Det kan dröja flera år, men då är det väl så. Drömmen och längtan kan ingen ta ifrån mig, i synnerhet inte motivationen.

I all rastlöshet och med alla internetsajter besöka två gånger spenderar jag tiden på facebook. Kollar in en massa alster på gamla klasskamrater och före detta Scaniaarbetare. Intressant.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2010-02-26 11:28:03

Tänker du börja plugga?? :D Till polis? Har vart en av mina drömmar också. Nåt med djur, polis eller arkeolog.

Postat av: simone

Publicerad 2010-02-26 12:28:12

Tjena gubben=) Japp e var jätte länge sen, får ta och höra någon dag. Japp massa med koder, fatta inte så mycket själv, har en kompis som hjälper mig med de=). Livet rulla på el?? kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela