Vancouver

Publicerad 2010-02-25 02:57:12 i Allmänt,

Vancouver-teve. En mening som snart andas ut. För alltid. Dock finns det fortfarande luft i dessa olympiska spel. Ishockeyslutspel. I skrivande stund håller Kanada på att krossa Ryssland. Makalöst. För övrigt är jag omedveten om hur många timmar jag spenderat framför OS. SVT och de fem olympiska ringarna uppe i det högra hörnet bränner saktaliga in sin symbol i rutan för gott.

Utanför fönstret slingrar sig små snöflingor ned och sysselsättning snöskottning blir mer påtaglig.
I ärlighetens namn undrar jag om vi någonsin kommer få höra "Vintern rasat" framfört i ett falskt tonart över Mönsteråsviken. Ögonlocken sviker min vilja att titta vidare, trots att det är årets hockeymatch. Jag trotsar tröttheten för OS infaller vart fjärde år, då får man helt sonika ta det.
Friskvårdsveckan på Scania fortlöper. Idag handlade det om stavgång och pilates, i praktisk form. Teorilektionerna är inte så tilltalande. Emellertid är det väsentliga ämnen man får en extra fördjupning i.

Kommentarer

Postat av: Maria, Zazza & Kiwi

Publicerad 2010-02-25 08:40:14

Pilates skulle jag vilja prova.. Ska vara väldigt bra.. :)

Jag har knappt inte titta på OS i 5 minuter.. :)

Ha dte gott

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela