Dö fluga, dö!

Publicerad 2010-05-22 18:41:53 i Allmänt,

Solig sommardag. Effektiv Tobias. Varit i Kalmar och handlat födelsedagspresent till min älskling och klippt två gräsmattor. Grannarna fick äntligen se mitt bleka vinterskinn och en gräsklippare som strular när gräset och alla illaluktande maskroser blev övertaliga. När mattan var snaggad och alla pollenallergiker flytt sin kos sitter jag nu med datorn i knät, i väntan på att speedwayen från Prag ska starta. Det är fruktansvärt varmt ute och givetvis har jag inget samvete att sitta inne när speedway självlyser från tv-tablån. 

Trettiofyra minuter till start...

Kattungarna mår prima, de växer och snart kommer de att öppna ögonen för första gången. Fler bilder kommer garanterat. Våra vuxna katter ligger ute och glider på altanen i solen och jag önskar just i detta tillfälle att de kommer in och jagar bort den otroligt äckliga flugan som tydligen har bestämt sig för att irritera mig till vansinne. Detta exemplar drar sig till mitt hårvax, inte för att jag är en skit. Inte idag.

I morgon fyller min kära sambo år. Jag får ställa klockan i natt för att hinna upp innan henne, vilket aldrig har hänt. Inte ens när jag jobbar dagtid. Knappt.

Nitton minuter kvar till start...

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela