Fredagen den sista

Publicerad 2010-05-07 09:36:44 i Allmänt,

Den sista lediga fredagen har inletts idag. Aldrig mer kommer man få det så bra och jag har beslutat att njuta lite extra. Njutningen som förmodligen inte kan kallas njutning innebär stillsittande på ett tåg mot Göteborg som avgår om drygt två och en halv timme.
Jag har väntat länge nu, dock inte på denna fredag, utan lördagen den 8 maj när Speedway Grand Prix går av stapeln på Nya Ullevi. Födelsedagspresent. Tillsammans med Rebecca och hennes föräldrar ska jag göra allt som står i min makt att få dom att älska sporten. Precis som jag. Gamblade på unibet.se på tre olika vinnare och jag har bara förlorat cash en gång tidigare på speedway så inkomster beräknas redan nu. Kung.

Sitter på ett bibliotek i Kalmar, studenter överallt. Inget konstigt med det. Mittemot mig sitter två tjejer som pratar blandad svenska och tyska och ropar "herregud" och håller för munnen, ungefär varannan fem-minutare. Lite irriterande. Hmm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela