Fullt ös.

Publicerad 2010-05-23 19:28:18 i Allmänt,

Födelsedagskalas. Rebecca, 24 år idag. Fick besök av mor och far, Jerry och Julia samt Rebeccas morfar med sambo. Tanken var att grilla, vilket vi också gjorde. Denna grillning, årets första, blev ett minne man sent lär glömma. Glöden var anonym och vi hade planer på att tillsätta mer tändvätska. En minut senare skulle vi inte behöva det, möjligen en pulverbrandsläckare. Åska, inklusive en rejäl hagelskur fick fart på glöden och i all adrenalin fick jag och Rebeccas morfar in grillen på altanen. Det blixtrade och dundrade och haglet kändes som japansk ryggmassage. Obehagligt. Emellertid slutade det i samma stund som köttet var färdigt. Puh.

Nu är hemmet utsmyckat med blommor och i sinom tid ska vi montera ihop en lampa som min älskling fick. I detta skede, i skrivande stund är jag helt slut. Grillningen tog kol på mig. Ha!
Nu ska vi snart in till Ester, låna hennes kattungar och mysa i sommarvärmen. Till veckan ska jag till G&B Arena, Dackarna kör hemma mot Valsarna. Dessutom ska vi ha en umgängesdag med Jerry och Julia. Eftersom Herr Tannerstedt, under normala omständigheter, bor i Bergen, Norge så får man utnyttja det när nu tillfälle ges.

Slutligen, Grattis min älskade Rebecca på din stora dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela