Tillskott

Publicerad 2010-05-20 13:44:04 i Allmänt,

En vecka sedan mitt senaste inlägg kom innan dagens ord. Vi har äntligen fått tillskott signerat vår "hemlösa" honkatt Ester. Fyra friska ungar föddes under Norges nationaldag. Samtliga honor. (!) Efter många olika namnförslag och teman fick det bli något som påminde om grannlandet i väst. De fick sina namn från norska kommuner, Eide, Nome, Etne och Alta.

I tisdags tog jag en välbehövlig semesterdag, dagen innebar för den skull ingen semester. Floade upp nästan tre kubikmeter björkved innan kvällen rundades av med speedway, Vetlanda-Dackarna, på tv. 48-48 blev slutresultatet och Målilla-laget var närmare segern. Rune Holta. Grym.

Helgen som gick, KumlaDahlinarna var hos oss. Vi spelade Wii, bakade chokladbollar och köpte lördagsgodis tillsammans med alla tre smågrabbarna. Jonas och jag passade på att lira en timme tennis i Nabben, trots mitt nya racket bjöd jag inte upp till så mycket motstånd, men min sneda serve börjar dundra in på rätt sida om nät och linjer. Kul.

Till helgen väntar speedway grand prix från Prag, Tjeckien. Dessutom visas matchen mellan Blackpool-Cardiff, kvar till Premier League så det finns snabba cash att vinna under lördagen. Easy come, easy go.

Till sist, ett smakprov:)

Alta, Etne, Eide och Nome

3 dagar gamla, fr v Alta, Etne, Eide och Nome:)


Nome

Nome-minstingen av systrarna


Eide

Eide


Alta

Alta- största tjejen!


Etne

Etne- "Yrvädret" av de fyra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela