Nervös/Panik

Publicerad 2010-09-29 19:45:03 i Allmänt,

I skrivande stund kör Dackarna returen i Vetlanda efter en tvåpoängsförlust igår i Målilla. Canalplus har prioriterat ett ointressant fotbollsderby i stället för sm-semi i speedway. Inväntar reprisen som startar runt nio ikväll. Rebecca är på plastparty och jag sitter och bloggar samt spanar in ett Ullared-avsnitt som jag missat på grund av sen arbetsvecka senast.

Apropå arbete, fick ett så kallat nödfall på jobbet och var tvungen att besöka muggen. Avdelningens toalett hade erövrats av en annan kollega. Sprang ner till en helt annan verkstad och intog sittande ställning. Väl uppkopplad på avloppsnätet hörde jag omklädningsrummets dörr slås igen och in kommer två damer. Shit, jag satt i fel omklädningsrum! Vad gör man? I första andetaget blev jag rädd, andra ångestattack och för det tredje, en inre panik. När de sedan började tala med varandra på Oskarshamnsmål fick jag angstränga andra muskler i kroppen för att inte brista ut i skratt.
-Haelt otrrouligt va cigarettera ha blitt dyre förstårr du.
-Jau, de ä inte rriktigt klokt va di höjer prisera nuförrrtiden då.

När de båda smugit ut smög jag ut snabbt efter. Detta var på gränsen till vårt skiftbyte och med nöd och näppe undkom jag situationen med heden i behåll.

Nu ska jag dock stöpa fingrarna i "stopp-o-väx" annars är nagelbanden ett minne blott.

Kommentarer

Postat av: Maria, Zazza & Kiwi

Publicerad 2010-10-02 10:30:18

asgarvar ha ha... Vilken underbart roligt misstag.. :D Efteråt iaf...

ha dte gott!

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-10-02 21:13:46

Du är galen!

Postat av: Malin

Publicerad 2010-10-03 22:38:53

Hahahah det ska vara du för o lyckas med detta alltså xD

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela