Newcastle

Publicerad 2011-03-20 17:28:12 i Allmänt,

Okej, då är jag gubbe. I alla fall om man ska lyssna på myter om åldern. Nu sitter man här, våren knackar på dörren, alla vänner och släkt har flytt sin kos och man summerar den bästa födelsedagen någonsin. Jag är överväldigad. Jag är extremt lycklig, och faktiskt inte enbart för att man får fina saker när man fyller år utan tanken på att andra bryr sig om dig. Älskar dig. Fantastiskt.
Slut på poesi nu.
Den 17 mars 2011 klockan 12.02 gick jag över i ett nytt tiotal. Ångest uteslutet. Det var min tur nu. Helt opåverkad av hur mycket jag fyller. Fick ett par Converse från min älskling, presentkort från Per och Linda, fiskeväska av Rebeccas föräldrar och bror, kontanter från Rebeccas morfar med sambo, fiskebok och en Grand Prix-biljett till speedway i Målilla i sommar av mor och far. Här kunde det räcka. Egentligen.

However...

De hade planerat så mycket mer än så. Ett paket återstod. Från alla Dahlinare. Ett paket som blev mindre och mindre för varje gång man öppnade det. Så här stod det i kronologisk ordning:
Presentkort på en kaffe i Ringarum--->Presentkort på en lunch i Nyköping--->Presentkort på en resa
till ett nytt land---> Välkommen till Skottland och Edinburgh--->  Tågbiljett till Newcastle---> 2 nätter på Copthorne hotell, Newcastle---> 12.45 lördag 16/4 Visning av St James Park på det bästa sättet genom...--->
Match! Newcastle-Manchester United---> Men du åker inte ensam! ---> Alla som viftar med vimplar hänger med. "Grattis Tobbe önskar Mamma, Pappa, Kattis, Jonas, Elias, Alfons, Lukas, Noah, Adde, Heli och Venla."

Det vill säga, jag, Adde, Jonas och farsan ska till Newcastle och se världens bästa fotboll. Inga respektive, bara grabbar och en ö full med pubar i alla hörn med obegränad tillgång till öl. Om det är något man ska göra innan man dör är det att se engelsk fotboll på plats tillsammans med 54000 vrålande britter. Premier League. "A dream come true" Mäktigt.

Vi ska givetsvis hinna med en speedwaymatch någonstans på de brittiska öarna. Förhoppningsvis även Greyhound Racing as well.
Chears! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela