Lycklig man, bättre man men....

Publicerad 2012-01-03 19:06:28 i Allmänt,

Hemma igen efter dagens kneg på Scania. Bjöd över mor och far på middag och njöt av bröllopsdvd à la Dahlin. Fantastisk dag. Lycka. 2011 var året jag tog mig extra hårt i kragen. Började hjälpa till mer, började laga mer mat och verkligen åt innehållet ur samtliga rätter. Ska fortsätta på samma spår, för det är så synd att missa en massa.

Mörker när man vaknar, mörker när man åker till jobbet och mörker som blir väldigt påtagligt vägen hem. Vinter, utan snö. Så kan man se sin tillvaro. Om man vill. Lyckligtvis har jag lyckats tänka om, tack vare min fru. Se det positiva, tänk i samma bana och lyxa till vardagen lite. Som igår. Bakade scones till Rebecca.

MEN, jag kan inte avsluta ett inlägg utan att dela ut dagens ris. Utanför vår kåk står ett vägarbete sedan mars, förra året. Snälla, kan ansvarig myndighet återställa vägen som förstörts? Hur svårt kan det vara? Jag räknar kallt med kompensation och kanske ett "förlåt oss" i TV4 för vårt färgglada utstyrsel till vägarbete. Skäms för bövelen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela