Hösten har kommit in i puberteten

Publicerad 2012-09-14 14:40:05 i

Regn skriver man på facebook. Inget jag lider av inne på jobbet. Väl hemma inser man hur fort de där ljumma sommarkvällarna försvann. Grillröken har lagt sig, växterna tappar bladen. Björken likaså.

Vi har hunnit med att plantera ett nytt plommonträd, vars blad också faller till livlöst till marken. Trädet ska illustrera insynsskydd, det är huvuduppgiften nummer ett. Sen tar jag gärna emot en god skörd så småningom.

Nya måsten kommer med årstiden. Man behöver en ny jacka, se över vinterdäcken, kratta löv och se mörkret komma tidigare varje dag. Hösten innebär dock bra tv, mer film, mer fikatillfällen och promenader. Löven du sparkat på under vistelsen i naturen klibbar fast på kängan du köpte på rean förra hösten. Sedan in i dammsugaren, som hmm inte är så elak mot smuts längre... Shit, behöver nog en ny. Jaja.

Nu regnar det lite igen och jag inser att hösten är nu här, välkommen dock. Bara ett konstaterande.

Om du känner dig låg, undvik att ta mig i handen för jag har gjort slut med höstdepression. Det fanns inga känslor kvar, bara en överraskad årstid.
Lev livet i nuet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela