Sömnlös

Publicerad 2013-07-26 23:38:45 i Allmänt,

Sömnlös. Halva semestern snart gången och jag undrar så smått, vad hände med den tiden? Jag har verkligen kopplat bort jobbet, men kreativiteten har varit obefintlig. Alltid är det på kvällar och nätter dessa tanker knackar på. 26 juli 2013 har snart passerat och kommer aldrig åter. Vad har jag gjort idag? Vad har jag inte gjort? Vad borde jag hunnit med?

Det är alldeles tyst, mörkt. Det enda som lyser upp är just nu mobilen som jag skriver på, som så många gånger tidigare. Huvudvärk nu nästan, alfabetet är begränsat i natt och dessutom skrivkrampssyndrom.

Kanske lider jag av det sistnämnda för att denna dagen var som alla andra dagar. " Just another brick in the Wall" som Pink Floyd sjöng. Kanske ger det mig ett kvitto på att "fånga dagen" tidigare och oftare. Livet springer på. Så fort. För om drygt två veckor står jag parningsklädd för Scania och allt startar igen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela