Signe och 2014

Publicerad 2014-07-02 22:16:20 i Allmänt,

Min blogg har placerats i den elektriska stolen en lång lång tid. Skälet är inte att man har barn, nej, men prioriteringen av henne vinner alla gånger i veckan då man har tid över. Vem vill skriva ned dagens händelser? Vardagens händelser? I stället lägger jag min energi (den som blir över) på min dotter Signe. Fyra månader gammal nu, med hamsterkinder, ett sprudlande humör är hon i särklass det bästa som hänt mig. Att få uppleva en förlossning var underbart, i synnerhet i vårt fall. Rebecca var fantastisk och det enda hon behövde var att jag fanns på plats rent fysiskt. Att jag sedan mest käkade Ahlgrens Bilar och drack kola hör inte till saken ett sådant tillfälle. Frun var nöjd med min prestation i de få fall jag var tvungen att lyfta på häcken. Den 9 februari klockan 10.20 tittade hon ut. En flicka utan namn, men som fick namnet Signe efter pappas önskemål.

I januari gjorde jag min drömresa till New York med min äldsta bror, Jonas. Vi kollade NHL-hockey, besökte Ground Zero, Frihetsgudinnan, Ellis Island och shoppade loss till galet låga priser. Oförskämt billigt. Två par Converse-skor 320 spänn, jo jag tackar ja.

I maj fick jag dessutom en ny tjänst på Scania. Verkstadstekniker. Rent arbetsmässigt, det bästa och roligaste jobbet jag har haft!
Semestern väntar runt hörnet och jag hoppas och tror att när jag summerar 2014 på nyårsafton i år är att 2014, det var mitt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela