Ett grönare ekologiskt halvår

Publicerad 2014-11-25 23:15:17 i Allmänt,

En ekologiskt trend är på uppgång. Vi i familjen Dahlin väljer att fylla i spåren. Att äta ekologiskt känns mest naturligt, smakar bäst, utan en massa giftiga ämnen och en smak som tål att jämföras. Allt som finns att köpa i ”ECO-format” som vi brukar använda köper vi och det känns bra. På tal om smak, Rebecca valde att servera pasta med fiskpinnar, stekt fänkål och gröna ärtor tillsammans med en kall sås förra veckan. Det mesta ECO. För två och ett halvt år sedan var det fullt otänkbart att äta. Numera äter jag allt, inklusive de gröna ärtorna som man en gång blev påtvingad i plugget att käka. Jag vågar påstå att det är en mental fråga, att för en gångs skull bara göra ett val. Prova. Ät.

Detta gjorde jag. Och det var inget svårt. Jag bestämde mig en dag att nu äter jag allt. Torsk, makrill, lax, gröna ärtor, majs, broccoli, surkål, fänkål, sötpotatis, paprika, lamm, grädde, banan, räkor, fetaost, blomkål, kaviar, pesto, kidneybönor, senap, champinjoner etc.

Nu kan man lugnt sätta sig ned vid ett matbord och inte behöva pilla bort mat som både är nyttig och god.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela