LEGO

Publicerad 2014-11-24 15:27:40 i Allmänt,

 

Sedan barnsben har jag lekt med Lego. Förmodligen den bästa leksaken som uppfunnits. Man byggde Legostäder och lekte med i timmar. När jag själv numera har en liten tjej som kryper i snabb takt och snart säkert kan gå, vill jag återuppleva lyckan igen med Lego. Min vision är att samla på mig tills Signe är minst fem år gammal och sedan bygga en egen liten stad till henne. Och mig. Kanske mig mest. Ja.

Hursomhelst. Förena nytta med nöje. Vill lära henne om människor och om tjänsters funktion, vad en polis har för uppgift i samhället etc. Dessutom tränar man ju hennes motorik i byggandet samt att endast låta fantasierna i byggandet sätta gränser.

Att sedan mina bröder är nedkörda i Lego-träsket gör inte saken direkt tråkigare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela