The winter´s coming

Publicerad 2014-11-25 22:28:02 i Allmänt,

Tänker highlighta det vackra vädret vi fick idag. Så lätt att bara gnälla på regn och rusk, mörker och kyla. Dessvärre hann jag knappt njuta av det då jag hade ett inbokat möte på jobbet. Längtar faktiskt lite till snön, det är inget jag brukar göra men i år är det så. Kanske är det att snö hör ihop med jul? Kanske är det för att framtida julehögtider kommer bli så speciella, med en liten liten tjej som kommer få extra roligt just då? Julklappar, mys, bling-bling från gran och ljus?
Jag minns inte min första julafton, men jag minns många. Då mitt varma föräldrarhem blev ännu varmare. Braskaminen som sprakade och kakelugnen man knappt kunde ta i. Kalle Anka och hans vänner var alltid lika roligt, plus den Disneynyhet man alltid skulle få en tjuvkik på.
Detta vill jag ge min dotter. Jag vill ge henne fantastiska jular. Ni som har barn, häll ut all sprit, köp julklappar inom rimliga gränser och skicka upp kinesiska lyktor på nyårafton i stället för bomber och raketer. Lova inga nyårslöften som ni aldrig kan hålla.
Jag är djup ikväll, men det står jag för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela